tisdag 15 april 2008

Länge sen jag skrev något här, men det har inte hänt så mycket pga att vädret varit dåligt. Har helt enkelt inte haft lust. Dessutom har jag varit och hälsat på Anders i helgen och åkt lite skidor i Åre. Men idag har jag fixat lite. Nu är inte lanterhållaren ( eller vad det nu kan heta) fastsatt med silvertejp. Det var gängpaj i skruvhålet. Jag borrade rakt igenom och drog fast den med skruv och mutter istället. Fick även byta kablarna eftersom en gått av.

Nu har jag lagat skadorna med gelcoat. Det var svårt att få jämnt, så det blir en del våtslipninmg och rubbing. Tyvärr så är inte båten vit längre, men den nya gelcoaten är det. Skulle nog kollat in en annan nyans.






1 kommentar:

Anders sa...

Smulan blir som ny.
Hur går det med rubbingen?
Snart drar vi till fjälls för en veckas skidåkning.
Siri undrar vart den roliga Kapten-Öhman tog vägen;-)