söndag 26 december 2010

Send off och bröllop

SENDOFF


Den 25e november var det send off. Det är när bruden överlämnas till brudgummen. Här skakas det bubbeldricka. Det var Maria och bridemaid Joyce som var i centrum då.
Tårtan skärs upp.

Det var mycket dansande mellan tal och annat som hände.


Här blir Maria överlämnad till mig.



BRÖLLOPET

Den 27e november var bröllopet. Här är vi på väg in i kyrkan. Barnen var våra minime´s. Det var 18 par som skulle vigas och vi var det artonde.


Här sitter vi och väntar. Cermonin var samma för alla paren. Anders var min bestman.


Nu är vi äntligen framme hos prästerna. De började på swahili och jag hade hört vad de 17 brudgummarna svarat, så det var inga problem. Men när jag skulle prata så övergick vi till engelska.

Nu är vi herr och fru Öhman.

Det blev limousine från kyrkan.


Vi blev fotade på stranden.


Anders och jag.


Här är vi med bridemaid och tärnor, tyvärr är Anders skymd.

Här skär vi upp bröllopstårtan.


Svenskbordet. Marias bror fick göra dom sällskap.


Birgit höll tal och Marias kusin var tolk.


Det var en danserska som skulle platsa på en svensexa. Kan det vara Dolles blivande fru? Hon var nämligen intresserad av honom.

Det var mycket dans.

Inga kommentarer: