tisdag 1 maj 2012

Långhelg

 I fredags började jag med att skjutsa Dolle med vänner till Arlanda 04.30 och sen till jobbet i några timmar. Efter jobbet åkte jag till båten och smörjde motor och oljade in trädetaljer. Sen var det dags att åka till arlanda igen och hämta Peter. På lördag morgon var det iläggning av bommar i båtklubben.
 Sen åkte Peter och jag ut till Ringsö för att fixa stugan för säsongen med att  koppla på vatten. Men den nya boden var taket inte bra. Tydligen har någon granne varit "snäll" och skottat taket i vintras. Det var fullt med jack i takpappen efter en spade och stora bitar hade lossnat.
 Vi fixade det provisoriskt med en presenning som fanns kvar. Så det blir jobb i sommar med takläggning för Peter. Annars hade vi det bra där ute med öl och grillning. Måndagen åkte vi in till Södertälje igen.
I morse var det dags för Peter att åka tillbaka till München.
Jag har en del jobb kvar på båten innan sjösättningen på lördag. Idag tvättade jag den och använde rubbing på en del ställen som jag inte fick rent. Det är rätt jobbigt att tvätta båten för jag hämtar vatten i hinkar från sjön. Kallt vatten är det också. Imorgon har jag planerat att vaxa båten innan jobbet eftersom jag jobbar kväll.

Inga kommentarer: